8 Şubat 2012 Çarşamba

Fasulye Ekimi

Sebze meyve artıklarını toprakla karıştırmam sonucu kompost elde etmiştim. İçerisine kağıt yaprak gibi şeyler katarak toprağın zenginleşmesini sağladım. 1 hafta içinde toprağın içerisine attığım meyve parçacıklarının yok olduğuna tanık oldum. Bu şekilde atıklarımın küçük bir kısmını geri dönüştürmeyi başardım.

2 hafta kadar önce pamuk üzerinde fasulye çimlendirmiştim. Daha sonra onları normal toprağa ektim. Yerleri küçük olduğundan onları daha büyük bir kaba aktardım. Toprak olarak ise hazırladığım kompostu kullandım. 2 gün içerisinde boyları 3cm den daha fazla uzadı. Periyodik olarak fotoğraf çekemedim. Şu anki halini gönderiyorum. Belirli aralıklarla fotoğraf eklemeye devam edeceğim. Ayrıca çuvalda patates ekimini de fotoğraflar eşliğinde bir iki hafta içerisinde gerçekleştireceğim.
8 Şubat 2012
8 Şubat 2012

2 gün sonra çektiğim resim. Hızlı büyüme gösteriyor. Sabit durmaları için desteklemem gerekiyor.
8 Şubat 2012
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Yaklaşık 1 hafta sonraki durum şu şekilde.
15 Şubat 2012
Fasulyeler 1 hafta önce boy ve gelişme açısından orantısızdı. Ancak şu an 4 adet fide hemen hemen aynı boyuta ulaştı. Daha büyük bir kaba geçirerek biraz fazla toprak ile daha dik durmasını sağlamayı düşünüyorum.
15 Şubat 2012
15 Şubat 2012
Daha büyük bir kaba aktardım. Bir ip ile sıkmadan bir nebze de olsa düz durmalarını sağladım. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ve aradan 1 ay geçti. Çeşitli sebeplerden ötürü 3 fideyi topraktan sökmek durumunda kaldım Şu an tek fide kaldı ancak o da boylandıkça boylandı ve bugün çiçek verdi.
17 Mart 2012

17 Mart 2012



Hiç yorum yok: